43212
Książka
W koszyku
(Szkolenia)
Pełna świetnych pomysłów i praktycznych rad książka wskazuje trenerom najlepsze metody stosowania humoru, aby mogli żartować w sposób właściwy i skuteczny. Doni Tamblyn udowadnia, że wykorzystanie humoru podczas szkoleń może przynieść znakomite rezultaty. Właściwie użyty humor zbliża i angażuje uczestników szkoleń, pomaga im w zapamiętaniu nowych treści, wspiera krytyczne myślenie, a także redukuje odczuwany stres, który może skutecznie zablokować zdolność uczenia się. Publikacja, powstała jako efekt wieloletniej praktyki i badań autorki nad procesami poznawczymi i teorią uczenia się, zawiera mnóstwo ćwiczeń-wyzwań i gier-łamigłówek, które pozwolą trenerom zwiększyć "iloraz humoru" i zaangażować emocjonalnie uczestników szkoleń. Doni Tamblyn przekonuje, że nawet najbardziej poważni trenerzy, bez obaw o narażenie się na śmieszność, mogą wprowadzać elementy humoru i rozrywki do sesji szkoleniowych, aby stały się one nie tylko ciekawsze, pobudzające do kreatywnego myślenia, ale i bardziej efektywne. Autorka udziela cennych wskazówek, radząc m.in. aby przenieść środek ciężkości "na zewnątrz", wciągając uczestników szkoleń w dowcipne sytuacje i pozwalając im w nich uczestniczyć, zawsze przyznawać się do "niewypałów", kiedy żart się nie udał, dać uczestnikom szkoleń poczucie współdecydowania i prawo wyboru, pozwolić sobie i innym na odrobinę niekonwencjonalnych i niepoważnych zachowań, budować dobre relacje między uczestnikami sesji szkoleniowych, korzystać z chwil odprężenia, aby proces nauczania stał się skuteczniejszy.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Gogolin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.33 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Tyt. oryg.: "Laugh and learn. 95 to use humor for more effective teaching and training".
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s.223-225.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Przedmiotem rozważań niniejszej publikacji jest neuropedagogika, a w szczególności zastosowanie humoru w nauczaniu. Wśród omawianych zagadnień znalazły się: argumentacja za i przeciw nauczaniu z udziałem humoru, motywacja wewnętrzna do nauczania, efekt von Restorffa, stany umysłu, uczenie się pozaświadome, uczenie wielokierunkowe. Podano 5 zasad stosowania humoru w sposób naturalny, skuteczny i bez obaw, sposoby pozbywania się największych gnębicieli rozumu: poczucia zagrożenia i wysokiego poziomu stresu. Analiza tworzenia się mózgu społecznego, proces relewancji i pamięci wizualnej. W zakończeniu kilka uwag o dowcipie oraz o planie działania na zasadzie "jedna rzecz dziennie".
Uwaga dotycząca indeksów
Indeks.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej